طرح باکس، آموزش، گرافیک و طراحی فایل لایه باز

متن و پیام تسلیت کوتاه و رسمی + بهترین متن برای بنر

متن و پیام تسلیت برای فوت بستگان پدر، مادر، فرزند، برادر، خواهر و... با مضمون ادبی، خاص، بهترین، رسمی، مذهبی و...

متن و پیام تسلیت + بهترین متن برای تسلیت

متن و پیام تسلیت مرحوم امروز در این بخش وب سایت طرح باکس آماده شده که می توانید برای طراحی بنر های مختلف و یا استفاده در شبکه های اجتماعی و متن پیامک تسلیت مرحوم از آنها استفاده کنید، در این مقاله مجموعه ای کامل از متن های ادبی، رسمی، صمیمی، کوتاه، مذهبی، قرآنی، شعر و…را بررسی و کپی یا استفاده کنید که برای هر نوع مراسم فوت یک نوع متن مناسب آماده شده است.

در کنار این متون آماده می توانید متن هایی برای طراحی بنر هم بیابید، البته از متن های پیامکی هم می توانید در طراحی بنر استفاده کنید فقط کافیست قبل از استفاده متن ها را بررسی و ویرایش نمایید.

فقدان عزیز از دست رفته، بر هر قلبی سنگینی می‌کند و ابراز همدردی و نشان دادن غم و اندوه در این شرایط سخت، می‌تواند مهم‌ترین یاری برای بازماندگان باشد. هم اکنون می توانید از متن ها در پیام ها و طراحی های خود استفاده کنید، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.(در مطلب زیر متن های مرحوم/ه به معنی مرحوم و مرحومه می باشد.)

مجموعه متن های تسلیت و پیامک تسلیت رسمی

متن‌های تسلیت رسمی

  • با نهایت تاسف و تأثر، درگذشت (نام و نام خانوادگی مرحوم/ه) را به اطلاع می‌رساند. از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندیم.
  • ضایعه درگذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] را به خانواده محترم [نام خانوادگی] تسلیت عرض نموده، برای ایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم.
  • خبر درگذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] موجب تأثر و تالم خاطر گردید. این غم را به خانواده محترم [نام خانوادگی] تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماییم.

متن‌های تسلیت صمیمی

  • در غم از دست دادن [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] قلبمان اندوهگین است. با شما در این غم شریکیم و به سوگ می‌نشینیم.
  • فقدان [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] گسستی جبران‌ناپذیر است. از صمیم قلب با شما همدردی می‌کنیم و برایتان آرزوی صبر و بردباری داریم.
  • [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] عزیزی سفر کرده که یاد و خاطره‌اش همیشه در قلبمان خواهد ماند. به شما و خانواده محترم [نام خانوادگی] تسلیت عرض می‌گوییم و از خداوند متعال برایتان صبر و آرامش مسئلت می‌نماییم.

مجموعه متن های تسلیت مذهبی

متن‌های تسلیت مذهبی

  • انا لله و انا الیه راجعون. درگذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] را تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.
  • کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام. با نهایت تاسف درگذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] را به اطلاع می‌رساند. از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندیم.
  •  به شما در غم از دست دادن [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] تسلیت عرض می‌گوییم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.

دانلود کنید: مجموعه بک گراند های مذهبی

متن‌های تسلیت کوتاه

  • در غم از دست دادن (نام و نام خانوادگی مرحوم/ه) سوگواریم.
  • با قلبی اندوهگین، درگذشت (نام و نام خانوادگی مرحوم/ه) را تسلیت می‌گوییم.
  • [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] در یادمان جاودانه خواهد ماند.
  • به سوگ (نام و نام خانوادگی مرحوم/ه) نشستیم.
  • تسلیت ما را در غم از دست دادن (نام و نام خانوادگی مرحوم/ه) پذیرا باشید.

متن‌های تسلیت بلند

  • با دلی اندوهگین و قلبی پر از غم، درگذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض می‌گوییم. فقدان این عزیز سفر کرده، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است و یاد و خاطره ایشان همیشه در قلبمان خواهد ماند.
    • از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و مغفرت و برای شما و سایر بازماندگان صبر و شکیبایی در تحمل این غم جانکاه مسئلت می‌نماییم.
    • [در صورتیکه با مرحوم آشنایی داشتید، می‌توانید جمله‌ای در وصف ویژگی‌های خوب او اضافه کنید. به عنوان مثال:] مهربانی و گذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] هرگز از یادمان نخواهد رفت. امیدواریم خداوند به شما و خانواده محترم در این روزهای سخت آرامش دهد.

    متن‌های تسلیت ادبی

    • عطار گوید: هر که آمد عاقبت پنهان شود *** وز جهان جز نام نیکویی نماند
    • درگذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] را به [درجه نسبت] گرامی و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم آرامش ابدی و برای بازماندگان صبری عظیم از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
    • [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] چون شمعی فروزان، محفل زندگی را روشن نمود و اکنون با خاموشی‌اش، یاد و خاطره‌ای درخشان از خود به جا گذاشت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

    پیام‌های تسلیت

    • پیام‌های تسلیت را می‌توانید از طریق پیام کوتاه، شبکه‌های اجتماعی و یا به صورت حضوری با بازماندگان در میان بگذارید.
    • در پیام‌های تسلیت نیازی به نوشتن متن‌های بلند نیست. جملات کوتاه و صمیمانه نیز می‌توانند ابراز همدردی شما را برسانند.
    • [مثال پیام کوتاه]: در غم فقدان [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] با شما همدردم.
    • [مثال پیام در شبکه‌های اجتماعی]: یاد و خاطره [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] گرامی باد. روحشان شاد.

    نکات مهم در نوشتن متن و پیام تسلیت

    • در انتخاب متن و پیام تسلیت به نسبت خود با متوفی و بازماندگان توجه کنید.
    • سعی کنید متن کوتاه و مختصر باشد.
    • در صورت تمایل می‌توانید از آیات قرآن و یا احادیث مرتبط با درگذشت و مصیبت استفاده کنید.
    • برای نوشتن پیام تسلیت در شبکه‌های اجتماعی، حتما به تنظیمات حریم خصوصی خود توجه داشته باشید تا پیام شما تنها برای مخاطب مورد نظر قابل مشاهده باشد.

    مجموعه متن های تسلیت برای طراحی های بنر، بهترین متن های تسلیت برای فوت مرحوم

نمونه متن‌های تسلیت برای بنر

نمونه متن های تسلیت برای بنر یک سری از متن های عرض تسلیت می باشد که برای نوشتن در بنر و چاپ کردن آن کاربردی می باشند از این رو می توانید از این متون آماده شده برای طراحی بنر خود استفاده کنید، همچنین هم می توانید از این متون برای عرض تسلیت به صورت پیامک یا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید و لزوما اجباری برای استفاده حتمی در بنر نمی باشد، پس بابررسی کلی متن میتوانید از آن برای پیام تسلیت در شبکه های اجتماعی یا بنر استفاده کنید.

متن‌های متفاوت تسلیت

در کنار متن‌های تسلیت رایج و سنتی، می‌توانید از جملات و عبارات خلاقانه و متفاوت نیز برای بنر تسلیت استفاده کنید تا ابراز همدردی شما با بازماندگان، به شکلی منحصر به فرد و ماندگار در خاطر آنها باقی بماند.

در ادامه، نمونه‌هایی از متن‌های متفاوت تسلیت برای بنر ارائه شده است که می‌توانید از آنها ایده بگیرید یا با الهام از آنها، متن مورد نظر خود را بنویسید:

متن و پیام تسلیت با مضمون طبیعت

پرنده روح [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] از قفس تن رها شد و به آسمان بیکران هستی پر گشود. یاد و خاطره‌اش گرامی باد.
غروب [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] غم‌انگیز بود، اما طلوع یاد و خاطره‌اش در قلب ما، همیشه روشن خواهد ماند.
[نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] گلی بود که در باغ هستی شکفت و عطر خوش خاطراتش تا ابد در مشام جانمان خواهد ماند.

متن و پیام تسلیت با مضمون شعر و ادبیات

[نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] به سفری بی بازگشت رهسپار شد. یادش گرامی و خاطره‌اش ماندگار باد. (برگرفته از شعر حافظ)
درگذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] را به مثابه غروبی غم‌انگیز در باغ هستی می‌دانیم. روحش شاد و یادش گرامی باد. (برگرفته از شعر مولانا)
[نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] چون ستاره‌ای درخشان در آسمان زندگی ما می‌درخشید و اکنون با خاموشی‌اش، آسمان دلمان تاریک شده است. (برگرفته از شعر سعدی)

پیشنهاد خرید: دانلود بنر تسلیت پلاکارد

متن‌های تسلیت با مضمون امید و آرامش

[نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] در آرامشی ابدی آرمیده است. روحش شاد و یادش گرامی باد.
با درگذشت [نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] قلبمان اندوهگین شد، اما امیدواریم خداوند به بازماندگان صبر و آرامش عطا فرماید.
[نام و نام خانوادگی مرحوم/ه] از میان ما پر کشید، اما یاد و خاطره‌اش همواره در قلبمان خواهد ماند و مایه آرامش ما خواهد بود.

نکات مهم در نوشتن متن‌های متفاوت تسلیت

در انتخاب متن تسلیت به نسبت خود با متوفی و بازماندگان توجه کنید. اگر با آنها رابطه نزدیک دارید می‌توانید از متن‌های صمیمی‌تر استفاده کنید.

سعی کنید متن کوتاه و مُجز باشد تا به راحتی قابل خواندن باشد.
مطمئن شوید که لحن متن با شرایط روحی بازماندگان همخوانی دارد.
از جملات کلیشه‌ای و تکراری که بار معنایی عمیقی ندارند، خودداری کنید.

در صورت تمایل می‌توانید از آیات قرآن هم در بنر خود استفاده کنید.
خلاقیت خود را به کار بگیرید و متنی بنویسید که از صمیم قلب شما باشد و بتواند به خوبی احساس همدردی شما را به بازماندگان منتقل کند.
با استفاده از این نمونه‌ها و نکات، می‌توانید متن‌های متفاوت و خلاقانه‌ای برای بنر تسلیت بنویسید و یاد و خاطره عزیز از دست رفته را به شکلی ماندگار گرامی بدارید.

  • در کنار متن و پیام تسلیت، می‌توانید از جملات و عبارات دیگری نیز در بنر استفاده کنید، مانند:
  • ذکر نام و نام خانوادگی مرحوم/ه: می‌توانید نام و نام خانوادگی مرحوم/ه را به طور برجسته در بنر ذکر کنید.
  • درج عکس مرحوم/ه: عکس مرحوم/ه می‌تواند به بنر تسلیت احساس و تاثیر بیشتری ببخشد.
  • اشاره به تاریخ فوت: ذکر تاریخ فوت مرحوم/ه می‌تواند به بازماندگان در یادآوری روز غم‌انگیز فقدان ایشان کمک کند.
  • محل برگزاری مراسم: اگر قصد دارید اطلاعاتی مانند محل برگزاری مجالس ترحیم یا مراسم یادبود را در بنر ذکر کنید، حتماً آنها را به طور واضح و خوانا بنویسید.
  • ابراز همدردی با بازماندگان: می‌توانید در بنر تسلیت با بازماندگان ابراز همدردی کرده و برای آنها آرزوی صبر و شکیبایی نمایید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته در انتخاب متن و طراحی بنر تسلیت، ابراز همدردی صمیمانه با بازماندگان و نشان دادن غم و اندوه شما نسبت به فقدان عزیز از دست رفته می‌باشد.

نکات تکمیلی:

  • استفاده از تصاویر با کیفیت: تصاویر استفاده شده در بنر باید کیفیت بالایی داشته باشند تا ظاهری شکیل و مناسب به بنر بدهند.
  • انتخاب فونت مناسب: فونت انتخاب شده باید به گونه‌ای باشد که به راحتی قابل خواندن باشد و با طراحی کلی بنر هماهنگی داشته باشد.
  • رعایت تناسب رنگ‌ها: از رنگ‌هایی در بنر استفاده کنید که متناسب با موضوع غم و اندوه باشد و از به کار بردن رنگ‌های شاد و زننده خودداری کنید.
  • چاپ با کیفیت: بنر تسلیت را در یک چاپخانه معتبر به چاپ برسانید تا چاپی با کیفیت بالا داشته باشد.

با رعایت این نکات می‌توانید بنری شایسته و مناسب برای ابراز همدردی با بازماندگان تهیه کنید و یاد و خاطره مرحوم/ه را گرامی بدارید.

امیدوارم این مجموعه کامل از متن و پیام‌های تسلیت بتواند در شرایط سخت و غم‌انگیز فقدان یار و عزیز، به شما در ابراز همدردی با بازماندگان کمک کند. ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید اگر متن تسلیت مناسبتی در ذهنتان می باشد با ما در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع تصویر و وکتور: freepik

امتیاز دهید.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

7 سال با افتخار در کنار شما هستیم، تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای طرح باکس محفوظ است. 2017 – 2024 ©