اینفوگرافی چیست و چه کاربری دارد؟

اینفوگرافی چیست و چه کاربردی دارد؟

اینفوگرافی چیست و چه کاربردی دارد، اینفوگرافی یک روش نمایش اطلاعات و انتقال داده های مختلف است که با ترکیب اجزایی مانند تصاویر، متون وگرافیک ایجاد می شود، به طور کل هدف اینفوگرافی ارائه و نمایش اطلاعات به صورت واضح و جذاب برای همه ی مخاطب ها می باشد، در این روش می توانید اطلاعاتی همچون آمار و اطلاعات مهم، توضیح اصول پیچیده و بیان ایده و نظر ها را به نمایش بگذاریم.

اینفوگرافی ها به عنوان یکی از ابزار های مفید در ارتباط و تبلیغات استفاده می شوند که می توانید به صورت آنلاین یا چاپ شدنی نمایش دهید.

برای اینکه بتوانید اینفوگرافی خاصی و جذاب طراحی کنید پیشنهاد می کنیم از نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ یا ایلوستریتور استفاده کنید.

اینفوگرافی ها دارای چه بخش هایی هستند و اطلاعات به طور واضح در کجای این طراحی ها نمایش داده می شوند؟

با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتر و جواب این سوالات را برایتان شرح دهیم.

اینفوگرافی از چه بخش هایی تشکیل شده و کاربرد آنها چیست؟
  • بخش اول عنوان: عنوان بخش اول یک اینفوگرافی است که با جذابیت و وضوح کامل می تواند پیام اصلی طرح را نشان دهد.
  • بخش دوم نمودار و تصاویر: تصاویر و نمودارها می توانند برای نمایش اطلاعات و داده ها با وضوح و جذابیت کامل همراه شوند.
  • بخش سوم متون توضیحات: نوشتن متن های کوتاه و مفید جهت توضیح تصویر و داده ها می تواند به مخاطبان کمک کند تا اطلاعات را دریابند.
  • بخش چهارم آمار و اطلاعات: این بخش برای ارائه و نمایش آماره، ارقام و داده های مرتبط با موضوع اصلی اینفوگرافی
  • بخش پنجم منابع پروژه: در این بخش می توانید منابع اطلاعاتی که برای تهیه و ساخت اینفوگرافی استفاده شده اند را نمایش دهید.
  • بخش ششم سوشال مدیا یا شبکه اجتماعی: اگر اینفوگرافی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دیزاین و طراحی شده می توانید لوگوها و لینک های مرتبط با شبکه های اجتماعی را در طرح اینفوگرافی پیاده سازی و از آنها استفاده نمایید.

جمع بندی

به طور کل از اینفوگرافی جهت نمایش اطلاعات به صورت جذاب با نظم و ترتیب در یک فایل گرافیکی گنجانده می شود، حال این فایل به صورت تصویری با فرمت jpg یا png باشد و یا اینکه در یک فایل pdf یا ارائه ای که در فایل پاور پوینت آماده کرده ایم، به این ترتیب بخش های مختلف طراحی اینفوگرافی دارای 6 بخش که به ترتیب بخش عنوان، نمودار و تصاویر، متن توضیحات، آمار و اطلاعات، منابع، شبکه های اجتماعی می باشد که به همین ترتیب هم می توانید در فایل خود پیاده سازی کنید.

برای اینکه بتوانید یک اینفوگرافی جذاب و حرفه ای را ایجاد کنید می توانید از نرم افزار های گرافیکی که برای انجام امور طراحی می باشند استفاده نمایید، البته اگر تخصصی در طراحی گرافیکی نداشته باشید هم می توانید از برنامه های آفیس که نرم افزار ورد و پاورپوینت می باشند پروژه خود را تکمیل کنید که این بسته به نیاز شما متفاوت می باشد تا از چه نرم افزاری برای ایجاد پروژه خود استفاده کنید.

در پایان هم کاربرد و نمایش اینفوگرافی می تواند به صورت مجازی یا چاپی باشد، در حالت چاپی تصویر اصلی به صورت فایلی به دستگاه چاپ ارسال می شود و درآخر شما یک بنر یا پوستر چاپی را خواهید داشت و در حالت مجازی به صورت آنلاین در گوشی موبایل یا کامپیوتر شخصی می توانید در وب سایت یا شبکه های اجتماعی اینفوگرافی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر در مورد این مطلب نظر و سوالی داشتید می توانید نظرات خود را در قسمت کامنت ها بیان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

7 سال با افتخار در کنار شما هستیم، تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای طرح باکس محفوظ است. 2017 – 2024 ©